Lite om vad som hänt i helgen

I fredags så började Hjärtat att göra ordning i minsta sovrummet så vi skulle kunna ha vårat sovrum där så att våra 2 prinsar skulle få ett eget rum.
Jag hjälpte till så gott jag kunde o så mycket som min kropp orkade med (Har foglossning så måste lyssna när kroppen säger ifrån) men vi fick in sängen tillsammans sen tog han byrån själv o lite småsaker.
 
Barnens rum blev väldigt tomt så måste skaffa någon sorts förvaring dit in o lite tavlor/hyllor, matta o lite annat smått o gott.
 
Till bebisen behövs det sängkläder o en säng, Den vi fick fattas det en skruv till så hittar vi ingen som passar så måste jag köpa en till, lite irriterande då jag köpte en till ena sonen den här månaden..
Sen finns det lite annat som jag vill skaffa som bebisen ska ha som sitt eget första, precis som pojkarna har haft sitt eget första.
 
Har ett projekt till vardagsrummet med då jag vill ha lite mer yta. Vill bli av med bokhyllan o sätta upp 2st hyllor jag har hittat på IKEA o sen skaffa en byrå/skänk att ha under. Sen vill hjärtat hitta en bra hörnsoffa eller divansoffa o en rumsmatta då hunden har förstört dom vi har haft.
 
Igår så åt vi middag hemma hos barnens farmor, det blev pannkaka, väldigt passande då hjärtat har tjatat om det i 2 dagar, så fick barnen smaka med o det gick hem hos dom också :)
Senare på kvällen så tog jag o gjorde ett ryck o fixade ordning det sista från barnens rum så allt skulle bli färdigt.
 
Idag så kom pappa förbi en kort sväng (vilket är väldigt ovanligt) Tyvärr så hör han av sig mindre o mindre vilket är väldigt synd för han missar massor av sina barnbarns utveckling o han verkar prioritera andra saker o skylla på att han är sjuk hela tiden när man bjuder hit honom osv.. Blir väldigt lessen o besviken på honom då dom bara har en morfar o deras mormor är tyvärr inte i livet så jag tycker att han borde väll anstränga sig lite mera??
 
Annars har jag inte gjort så mycket idag, försökt att ta det lugnt mellan varven o diskat o plockat lite smått. Ska skriva en liten lista över vad vi behöver ha hem tills på fredag.
Sen så ska vi fixa med lite papper o jag ska lämna in papper till försäkringskassan om föräldrapenning för den kommande bebisen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback